Dlaczego dobieranie lektorów do osobowości kursantów jest ważne?
Na efektywna naukę języka obcego składa się wiele czynników. Począwszy od zaangażowania kursantów, przez dostosowany do grupy materiał dydaktyczny i kończąc na kwalifikacjach lektora. To od powodzenia wszystkich składowych zależy sukces, czyli przyswojona wiedza i podwyższenie kompetencji językowych. Warto zaznaczyć jednak, że dobry lektor musi nie tylko wyróżniać się kompetencjami twardymi, czyli znajomością języka obcego oraz wachlarzem narzędzi dydaktycznych, ale i miękkimi, których charakter weryfikuje grupa, z którą będzie pracować.
Różne grupy docelowe będą oczekiwały innych metod, podejścia i osobowości samego lektora. To ważny punkt w procesie nauki języka obcego i dlatego tak istotne jest dobranie lektora z osobowością, współgrającą z charakterami kursantów. Warto jeszcze przed rozpoczęciem zajęć przeanalizować możliwości i razem z przedstawicielem szkoły języków obcych wybrać lektora, który będzie odzwierciedlał oczekiwania i potrzeby uczniów oraz takiego, który wpasuje się w atmosferę grupy. Jednocześnie dobre samopoczucie samego lektora w grupie, pozytywnie wpłynie na przebieg, jak również efekty zajęć.
Charakter lektora a kursanci
Chociaż zajęcia języka angielskiego, szczególnie prowadzone w ramach podwyższania kompetencji pracowników danej firmy nie są okolicznością prywatną, to jednak atmosfera panująca w czasie lekcji jest niezwykle ważna. Osoby, które uczęszczają na zajęcia z ochotą i pozytywnym nastawieniem, chętniej zaangażują się w proces dydaktyczny i będą brały czynny udział w ćwiczeniach grupowych. Nastawienie jest istotnym elementem nauki języka obcego.
Co więcej, osoba o zbliżonym typie osobowości będzie w stanie efektywnie dostosować narzędzia i metodykę do grupy podobnych sobie osób. Spersonalizowane podejście i zrozumienie potrzeb, oparte na osobistych odczuciach będzie skutkowało możliwie największym wykorzystaniem potencjału grupy i tym samym na skutecznym nauczania języka angielskiego.